Hvorfor gi en hjertegave

En hjertegave er en symbolsk gave, der mottakeren får et fint kort, mens en du aldri har møtt får enda mer. Det kan være tak over hodet, en møteplass, et varmt måltid eller rett og slett en hånd å holde i når det er ekstra tøft.

Du kan selv velge hvilke hjertegaver du ønsker å gi bort, kanskje har du selv en spesiell hjertesak, eller er det noe du tror mottakeren blir spesielt rørt av? For selv om man sier at det er tanken som teller, teller det enda mer om hjertet får bestemme.

Hva er Hjertegaver?

I hele Norge har vi tiltak som hjelper barn og unge, mennesker som lever med rus, fattige tilreisende og andre som faller gjennom sprekkene til velferdsstaten. Hjertegaver er gaver der begge på til/fra lappen får noe som varmer: muligheten til å glede en som gruer seg til jul. Pengene du gir når du kjøper en hjertegave, går til de av Kirkens Bymisjons tiltak som trenger det mest. Det å gi en hjertegave betyr å være med på dette viktige arbeidet i ditt eget lokalsamfunn.

"Vi har jo ferie i juli. Men da går man jo mest rundt og venter på å jobbe igjen."

Hvordan fungerer det?

Først velger du et produkt fra butikken, og når du går videre til handlekurven skriver du inn navnet ditt og navnet til mottaker. Deretter lager du en egen tekst som blir den personlige hilsenen på kortet. Til slutt bestemmer du om det skal sendes til deg på epost så du kan skrive det ut på en printer, eller om det skal sendes direkte til mottaker. I så fall får du også muligheten til å velge dato og klokkeslett for når det sendes.

Hvorfor Kirkens Bymisjon?

Vi ønsker at brukere og gjester skal finne tilbake til egne ressurser, drømmer og håp. Alt vårt arbeid skal bygge på at «Ingen er bare det du ser». Velger du å støtte oss gjennom å kjøpe en hjertegave er du med på gi mennesker i byene våre tro på seg selv, verdighet – og noen ganger rett og slett en seng å sove i den natta.

Se våre hjertegaver

Gi en hjertegave